Co łączy terapię SI z COVID-19

Aktualnie z powodu przedziwnej sytuacji nie mogę pracować z dziećmi. Wszyscy musimy odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Praca zdalna ‘telerehabilitacja’ to ciekawe zajęcie…, ale jako fizjoterapeuta dzieci wyjątkowych to jest bardzo trudne do wykonania. Jednak, coś w tym względzie można zrobić.

Często powtarzam, że musimy o siebie dbać ‘zadbany terapeuta/rodzic to zadbane dziecko’… Co możemy my dorośli w obliczu zarażenia się wirusem COVID-19 zrobić dla siebie samych a co dla dziecka?!

Stworzyłem film. Czas 4 minuty 10 sekund. Jeśli zatrzymasz film i wykonasz 3 ćwiczenia oddechowe w trakcie to czas się wydłuży zapewne do 8 minut. W sumie w takim czasie trudno cokolwiek przekazać, wskazuje jednak na pewne złożone zależności w zakresie ‘stres-oddech’ (SI) i ‘wydolność płuc’ (COVID-19). Czy mi się udało nie wiem… Opracowanie filmu bierze pod uwagę realne doświadczenia Chińczyków w tym zakresie i jest zgodne z zaleceniami wydanymi przez KIF (Krajowa Izba Fizjoterapeutów) w zakresie rehabilitacji oddechowej. Wspólny temat to oddech i nerw błędny, coś co istnieje w świecie terapii dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Ja jako fizjoterapeuta zostałem już wykluczony z możliwości wspierania realnego, mam jednak jako fizjoterapeuta ‘koleżanki i kolegów na linii frontu’, dokładnie tak ćwiczenia oddechowe są ważne jeszcze przed załapaniem wirusa. W trakcie przechodzenia infekcji również. Już teraz zatroszczcie się o siebie, zwiększcie wydolność oddechową poprzez świadomy oddech. Umiejętność zarządzania własnym oddechem sprowadza się w konsekwencji do umiejętności zarządzania stresem.

Co łączy terapie SI z COVID-19