- Czym jest integracja sensoryczna a czym nie jest.
- Zmysł dotyku i propriocepcji całego ciała w korelacji do zmysłów w obrębie buzi i twarzy.
- Zaburzenia postawy dziecka na tle sensorycznym i ich wpływ na mowę.
- Czy rozwój stopy może wpływać na napięcie mięśniowe w obrębie twarzy?! Powięź i taśmy anatomiczne ukryte w naszym ciele – fascynująca sieć powiązań, o których mało wiemy.
- Propozycje terapeutyczne przy zaburzeniach czucia w ustach i na twarzy w ujęciu zaburzeń integracji sensorycznej (nadmierne ślinienie się, zgrzytanie zębami, otwarta buzia, gryzienie).
- Zmysł wzroku, przetwarzanie obrazu i uczenie się.
- Zmysł słuchu w ujęciu integracji sensorycznej. Od dźwięku do rozwoju mowy. Wpływ układu przedsionkowego na funkcje słuchowe.
- O zaburzeniach mowy wynikających z doświadczeń sensorycznych w obrębie zmysłu smaku i węchu.
- 'Mózg trzewny’ i jego wpływ na sposób komunikacji z otoczeniem.
- Kiedy wysłać do terapeuty SI?! Badania przesiewowe pod kątem zaburzeń SI. Kwestionariusze SI dla nauczycieli i rodziców.
- Usprawnienie połączeń międzypółkulowych oraz ich wpływ na rozwój mowy. Integracjia bilateralna, – co to jest, jak działa?! – ćwiczenia praktyczne.
- Nauka przez ruch – neurorozwojowe podejście do trudności w uczeniu się (odruchy pierwotne i posturalne – TOB, STOS i ATOS).
Zasady zamawiania szkoleń
Informacja o mnie