Świadomość społeczna o występowaniu zaburzeń przetwarzania sensorycznego jest coraz większa. Do gabinetów SI trafiają osoby dorosłe. Jak rozpoznać zaburzenia? Jak przeprowadzić diagnozę a później terapię? Jakie strategie pracy podjąć, aby poprawić komfort życia osób dorosłych borykających się z przetwarzaniem bodźców sensorycznych? Co można polecić osobie dorosłej w zakresie diety sensorycznej w korelacji z profilem sensorycznym, jaki wytworzyła sobie w procesie adaptacji do życia w sensorycznym świecie. Co tak naprawdę można zrobić w gabinecie SI z dorosłym a co może zrobić taka osoba sama dla siebie? Zaburzenia przetwarzania sensorycznego są zaburzeniem o podłożu stresowym. Bycie w stresie doprowadza do zmian funkcjonowania organizmu jak i społecznego.
Warsztat oparty jest o doświadczenia własne terapii osób dorosłych z zaburzeniami SI w koncepcji holistycznego spojrzenia na człowieka potrzebującego pomocy tak, aby mógł czerpać radość z życia ‘bardziej’. Zaburzenia integracji sensorycznej znacząco wpływają na obniżenie jakości życia osób dorosłych i warto, by również one miały fachowe wsparcie w pokonywaniu trudności.
Warsztat skierowany do terapeutów integracji sensorycznej jak również do osób związanych z szeroko rozumianym wsparciem w rozwoju człowieka dorosłego każdej specjalności z zawodów pedagogicznych i terapeutycznych.
Czas: 10h dydaktycznych
Program:
– Kwestionariusze zaburzeń sensorycznych dla osób dorosłych.
– Kwestionariusz wzorców sensorycznych.
– Indywidualne profile sensoryczne w dorastaniu z nierozpoznanymi zaburzeniami sensorycznymi w dzieciństwie w oparciu o model przetwarzania sensorycznego według WinnieDunn.
– Funkcjonowanie człowieka – teoria Paula MacLeana.
– Psychofizjologia stresu.
– Mózg trzewny, komunikacja umysł-jelita.
– Świadoma autoregulacja – autonomicznego układu nerwowego – różne techniki/koncepcje wsparcia osoby dorosłej w gabinecie SI, aby mogła czerpać przyjemność z codziennych doświadczeń sensorycznych.
– Na co mamy wpływ, jako terapeuci a na co nie – odczucia osoby dorosłej w życiu codziennym.
– Zalecane aktywności ruchowe/terapeutyczne w zależności od profilu sensorycznego – dieta sensoryczna.
– Czytanie ‘postawy’ osoby dorosłej – psychosomatyka.