Zaburzenia integracji sensorycznej u dorosłych – diagnoza i terapia.

Świadomość społeczna o występowaniu zaburzeń przetwarzania sensorycznego jest coraz większa. Do gabinetów SI trafiają osoby dorosłe. Jak rozpoznać zaburzenia? Jak przeprowadzić diagnozę a później terapię? Jakie strategie pracy podjąć, aby poprawić komfort życia osób dorosłych borykających się z przetwarzaniem bodźców sensorycznych? Co można polecić osobie dorosłej w zakresie diety sensorycznej w korelacji z profilem sensorycznym, jaki wytworzyła sobie w procesie adaptacji do życia w sensorycznym świecie. Co tak naprawdę można zrobić w gabinecie SI z dorosłym a co może zrobić taka osoba sama dla siebie? Zaburzenia przetwarzania sensorycznego są zaburzeniem o podłożu stresowym. Bycie w stresie doprowadza do zmian funkcjonowania organizmu jak i społecznego.

Warsztat oparty jest o doświadczenia własne terapii osób dorosłych z zaburzeniami SI w koncepcji holistycznego spojrzenia na człowieka potrzebującego pomocy tak, aby mógł czerpać radość z życia ‘bardziej’. Zaburzenia integracji sensorycznej znacząco wpływają na obniżenie jakości życia osób dorosłych i warto, by również one miały fachowe wsparcie w pokonywaniu trudności.

Warsztat skierowany do terapeutów integracji sensorycznej jak również do osób związanych z szeroko rozumianym wsparciem w rozwoju człowieka dorosłego każdej specjalności z zawodów pedagogicznych i terapeutycznych.

Czas: 10h dydaktycznych

Program:

– Kwestionariusze zaburzeń sensorycznych dla osób dorosłych.

 – Kwestionariusz wzorców sensorycznych.

– Indywidualne profile sensoryczne w dorastaniu z nierozpoznanymi zaburzeniami sensorycznymi w dzieciństwie w oparciu o model przetwarzania sensorycznego według WinnieDunn.

– Funkcjonowanie człowieka – teoria Paula MacLeana.

– Psychofizjologia stresu.

– Mózg trzewny, komunikacja umysł-jelita.

– Świadoma autoregulacja – autonomicznego układu nerwowego – różne techniki/koncepcje wsparcia osoby dorosłej w gabinecie SI, aby  mogła czerpać przyjemność z codziennych doświadczeń sensorycznych.

– Na co mamy wpływ, jako terapeuci a na co nie – odczucia osoby dorosłej w życiu codziennym.

– Zalecane aktywności ruchowe/terapeutyczne w zależności od profilu sensorycznego – dieta sensoryczna.

– Czytanie ‘postawy’ osoby dorosłej – psychosomatyka.

Zasady zamawiania szkoleń

Informacja o mnie